الگوریتم-مرغ-مگس-خوار

الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم مرغ مگس خوار ( Hummingbird ) یکی از الگوریتم های اصلی گوگل برای بهینه سازی به منظور بهبود توانایی موتور جستجو برای درک جستجوی کاربر است که در سال 2013 معرفی شد در کل هدف از ایجاد آن توسط گوگل ، این بود که بر روی عبارات سرچ شده کاربران تمرکز کند و پس از تحلیل این عبارات در کوتاه ترین زمان ممکن کاربر به نتایج مطلوب برساند

الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم مرغ مگس خوار یکی از شیوه‌های منحصر به فرد جستجوی مطلب کاربران است و ارائه مرتبط ترین نتایج از فهرست وب سایت ها و صفحات در کمترین زمان می باشد. مرغ مگس خوار به جای ارائه صفحات وب سایت حاوی کلمات کلیدی که توسط کاربران جست و جو می شود، به گوگل کمک می کند تا اهداف جستجوگران را درک کند و تطابق دهد . به این فرآیند جستجوی معنایی می گویند.

هر چند موتور های جستجو به طور مرتب الگوریته ها را برای بهینه سازی تجربه کاربری (UX) تغییر می دهند. که در این تغییرات الگوریتم مرغ مگس خوار نسبت به تغییرات الگوریتم های دیگر مانند پاندا و پنگوئن نسبت به بروزرسانی های قبلی قابل توجه تر بود.

گوگل با استفاده از پردازش زبان طبیعی و توجه بیشتر به زمینه و موقعیت کاربر، جستجو را محاوره ای تر می کند بطور مثال اگر قبلا پرداخت قبض را جستجو کرده باشید نتایج برتر گوگل احتمالا به صفحات اصلی غیر مرتبط نمایش میداد ول یاکنون با استفاده ازاین الگوریتم شما را به صفحات پرداخت مورد نظر شما هدایت می کند حتی اگر عبارت جستجو حاوی کلمه پرداخت ها نباشد.

جستجوی معنایی (Semantic Search)

جستجوی معنایی از جمله فاکتور هایی است که در عملکرد این الگوریتم موثر است. در واقع مرغ مگس خوار به جای جستجوی یک کلمه، با کمک این نوع از جستجو، معنای آن را تحلیل و بررسی میکند . راحت ترین تعریف برای توضیح این قابلیت، درک هدف کاربر از جستجو آن کلمه می باشد. البته درک نیت مخاطب نیز کار چندان راحتی نیست و به چندین عامل مختلف بستگی دارد. در جستجوی معنایی (Semantic Search) علاوه بر سابقه تحقیقات کاربران که بیشتر سرچ میشود بعضی از عوامل دیگر نیز نقش دارند. که از آن جمله آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محل و مکان جغرافیایی کاربر (نمایش نتایج جستجو یک کلمه در شهر تبریز و کالیفرنیا با هم متفاوت خواهند بود.)
  • املا کلمه (مثلا تفاوت در جستجوی کلمات پتوس و پوتوس)
  • کلمات استفاده شده در جمله
  • سابقه جستجوهای کاربران
  • شباهت معنایی کلمات (مانند رستوران، فست فود، کترینگ)
الگوریتم-مرغ-مگس-خوار

الگوریتم مرغ مگس خوار یکی از الگوریتم های اصلی گوگل برای بهینه سازی به منظور بهبود توانایی موتور جستجو برای درک جستجوی کاربر است

چگونه مرغ مگس خوار گوگل بر سئو تاثیر گذاشت؟

در ابتدا باید گفت، تأثیر سئوی آپدیت مرغ مگس خوار گوگل نامحسوس بود. حتی از تأثیرات به‌روزرسانی های پاندا و پنگوئن کاملا متفاوت بود. علیرغم اینکه دامنه آنها کوچکتر است، این تغییرات اولیه مستقیماً رویه های بازاریابی جستجویی را هدف قرار می دهد که دستورالعمل های گوگل را نقض می کند.

الگوریتم ها هنگامی که توسط گوگل بروزرسانی می شوند صاحبان سایت را مجبور می کند تا به جای کمیت کلمه کلیدی، بر کیفیت و ارتباط محتوا تمرکز کنند . مرغ مگس خوار همچون الگوریتم گورخر ، پاندا و پنگوئن به دنبال حذف سایت های متخلف نیست هدف این الگوریتم افزایش رضایت کاربران و بهبود تجربه جستجو است. وقتی گوگل هدف جستجو را درک می کند می تواند ارتباط یک صفحه را با استفاده از تراکم کلمات کلیدی بیشتر ارزیابی کند بنابراین از تکرار کلمات کلیدی بپرهیزید به جای تکرار می تنوانید از کلمات مترادف و مرتبط استفاده کنید. یکی دیگر از مواردی که مرغ مگس خوار به آن توجه میکند انکرتکست است در انتخاب Anchor Text های محتوا باید دقت کرد سعی کنید که انکرتکستی را بکار ببرید که با کلمات کلید و محتوای سایت در یک راستا باشد.

سعی کنید نرخ پرش (Bounce Rate) وب سایت تان را با استفاده از روش های جذاب سازی محتوا مانند بکارگیری ویدئوها، اینفوگرافیک و… کاهش دهید تا کاربر زمان بیشتری را در سایت بگذراند و سیگنال مثبتی به گوگل مبنی بر مفید بودن محتوای تان بدهد. اگر دوست دارید راجع به این موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنید، تاکید مرغ مگس خوار بر ارزش محتوا، گامی بزرگ در تبدیل شدن گوگل به اولین موتور جستجوی کاربر در حال حاضر است.

چند ترفند مهم برای کسب رتبه با الگوریتم مکس خوار

از کلمات مرتبط، مترادف و هم خانواده استفاده کنید : همان‌طور که گفتیم، مرغ مگس خوار به تکرار کلمات کلیدی حساس است و به هیچ وجه به محتواهایی که پر از تکرار هستند، توجه نمی کند. بهترین راه و البته اولین راهکار برای جلب نظر آن، استفاده از LSI است. به عبارتی بهتر، زمانی که در حال نوشتن درمورد یک موضوعی هستید، لازم است در ابتدا موارد هم‌معنی با کلیدواژه را نیز شناسایی کنید. از این طریق می‌توانید به صورت بهینه کلمه کلیدی مشخص شده و هم خانواده‌های آن را در مطلب خود به کار ببرید.

به تعداد کلمات محتوا توجه نکنید : مخاطبین شما با خواسته ها، نیازها و اهداف کاملا گوناگونی به سایتتان مراجعه می کنند. بنابراین، لازم است بتوانید تا طبق خواسته های آن ها، تعداد کلمات محتوای خود را مشخص کنید. درواقع محتوایی که ۳۰۰۰ یا ۵۰۰۰ کلمه است، لزوما یک مطلب ارزشمند نخواهد بود و ارزش آن زمانی مشخص می شود که نیاز کاربران را رفع کند.

به همکاری مرغ مگس خوار و رنک برین توجه کنید : به یاد داشته باشید که این دو الگوریتم، همکاری بسیار نزدیکی با هم دارند. به همین دلیل، لازم است تمام تلاش خود را به کار ببرید تا کاربر مدت زمان بیشتری را در سایت شما سپری کند. راه‌حل این موضوع هم آسان است. استفاده از تصاویر باکیفیت، ویدئوهای آموزشی، اینفوگرافیک، ارائه آمار و امثال آن از جمله مواردی است که به شما در این زمینه کمک می‌کند.

استفاده از نشانه گذاری استاندارد (Schema): از بارزترین ویژگی های اسکیما این است که با به‌کارگیری آن، گوگل راحت تر و سریع تر متوجه محتوای مورد جستجوی کاربر می شود. در حقیقت، اسکیما نشانه هایی هستند که در سایت ها قرار می گیرند تا کار موتورهای جستجو راحت تر شود. در سایت (‌اسکیما) می توانید تمامی کدهای مربوطه را ببینید و از آن ها در بخش های مختلف سایت مانند صفحه اصلی، تماس با ما، ویدئوها و… استفاده کنید.

افزودن دیدگاه

Your email address will not be published. Required fields are marked *